Jump to content

Hasznos tudnivalók, avagy a mi kis házirendünk

LoveYoga - a 10 legfontosabb dolog

  • Kényelmes váltóruhát hozz magaddal, amiben könnyedén tudsz mozogni. A jógaórához szükséges eszközöket (szőnyeg, ülőpárna, heveder, stb.) biztosítjuk számodra.
  • Érkezz a kezdés előtt legalább 10 perccel, hogy legyen időd átöltözni, elcsendesedni és ráhangolódni az órára!
  • Ha első alkalommal jössz, érkezz legalább 15 perccel az óra előtt, hogy legyen időd kitölteni az állapotfelmérő lapot!
  • Kérjük némítsd le vagy kapcsold ki a mobilodat, és hagyd az öltözőben! Ha inkább bevinnéd a terembe, kérjük kapcsold ki!
  • Ha valamilyen sérülésed, vagy egészségügyi problémád van, az óra elején jelezd a jógaoktatónak!
  • Kérjük hagyd a cipődet a bejáratnál elhelyezett cipős szekrényben! Ha nem szeretsz mezítláb közlekedni, itt találsz papucsot. 
  • Az órákon mezítláb jógázunk. Ha fázik a lábad, hagyd magadon a zoknit. (De bizonyos gyakorlatoknál szükség van arra, hogy a talpad megtapadjon a szőnyegen, ilyenkor mindenképpen érdemes levenni a zoknit.)
  • A jógaórát megelőző 2 órában nem ajánlott enni.
  • Kérjük, hogy a jógaórák előtt - és a jógastúdióban - kerüld a parfümök, és az erős, intenzív illatok használatát!
  • Ha lebetegedtél, nem ajánlott a jóga. Pihend ki magad, s ha teljesen meggyógyultál, várunk szeretettel!

További javaslataink:

A jógaórák egyik fontos alapja, hogy saját magunkra figyeljünk, a testérzeteinkre, a légzésünkre, a felmerülő gondolatokra, érzésekre. Ám ezekkel saját magunknak kell dolgoznunk, ezért kérjük, hogy az órákon kerüljétek a beszélgetést! Természetesen ha valami fontos kérdésed van az oktató felé, nyugodtan tedd fel!

Gyakorlás közben tartsd tiszteletben a tested korlátait! Az erőlködés nem a jóga útja. Kövesd az oktató instrukcióit, és csak annyira menj bele egy pózba, amennyire azt a tested fájdalom nélkül engedi. Ha itt-ott feszül, vagy erőteljesen nyúlik, az teljesen rendben van, de ha fáj valahol, akkor túllépted a határt.

Nem az a lényeg, hogy mások mit gondolnak az általad kivitelezett gyakorlatokról, vagy hogy képes vagy-e nyakatekert pózokba erőltetni magad. Az a lényeg, hogy a saját rugalmasságod határait told egyre kijjebb, és közben a saját testérzeteidet figyeld. Fontos, hogy a saját ritmusodban fejlődj, apró, finom, de biztos léptekkel. Ne légy frusztrált, ha valamit nem sikerül elsőre kivitelezni!

Menstruációs időszakban különösen figyelj a tested jelzéseire, végezd a gyakorlatokat a saját ritmusod szerint, lazítsd el a hasfalad minél többször és kerüld az olyan pozíciókat, amikor a csípő feljebb kerül a szívnél (például gyertyaállás).
Várandósság időszakában a Kismama jógaórákat ajánljuk!

A foglalkozásokon való részvétel a házirendben foglaltak elfogadását jelenti.

Még sosem jógáztál? Olvasd el kapcsolódó írásainkat:

A jógaórák felépítéséről

A jógairányzatokról

És arról, hogy mit ad a jóga